Aktualnie jesteś w :

Strona Główna Ciekawe Linki Artykuły Strona Główna Wycieczka „Szlakiem piastowskim”
Wycieczka „Szlakiem piastowskim”
Poznan 2018

W dniach 8 – 10 maja br. uczniowie klas piątych i szóstej „a” przebywali na wycieczce, która miała zapoznać ich z początkami państwa polskiego oraz historią pierwszych Piastów. Program był bardzo bogaty. Po kilkugodzinnej jeździe autokarem dotarliśmy do Poznania, gdzie zwiedziliśmy stare miasto i katedrę, w której znajduje się symboliczny grobowiec pierwszych władców Polski – Mieszka I i Bolesława Chrobrego.

To tutaj jest jedno z hipotetycznych miejsc chrztu Mieszka I w 966 roku. W 968 r. natomiast swą siedzibę umieścił w Poznaniu pierwszy biskup Polski – Jordan. Kolejnym miejscem obejrzanym w tym dniu było Gniezno. Najciekawszym jego zabytkiem jest zbudowana w II poł. X wieku przez Mieszka I katedra ze słynnymi drzwiami gnieźnieńskimi „opowiadającymi” historię pierwszego męczennika św. Wojciecha oraz relikwiarzem ze szczątkami tego świętego. Po wielu emocjach tego dnia przyjechaliśmy na obiadokolację do miejsca zakwaterowania.

W drugim dniu zwiedziliśmy: Muzeum Pierwszych Piastów na wyspie o nazwie Ostrów Lednicki (Przepłynęliśmy tam promem.), skansen wsi wielkopolskiej w Dziekanowicach położony nad brzegiem jeziora Lednica i gromadzący przedmioty i obiekty architektoniczne z obszaru Wielkopolski oraz Muzeum archeologiczne w Biskupinie. Następnie kolejką wąskotorową udaliśmy się do Wenecji (tej w Polsce) i obejrzeliśmy muzeum kolei wąskotorowej. Po obiedzie mieliśmy chwilę czasu wolnego. Wieczorem czekała nas kolejna atrakcja – ognisko z pieczeniem kiełbasek.

W trzecim dniu po śniadaniu z bagażami udaliśmy się na dalsze zwiedzanie. Odwiedziliśmy miasto Bydgoszcz. Półtoragodzinny spacer z przewodnikiem udowodnił nam, iż jest to bardzo ładne i ciekawe miasto położone nad rzeką Brdą, będące węzłem żeglugi śródlądowej. Później zwiedziliśmy jeszcze Toruń, miejsce urodzenia Mikołaja Kopernika. Stare Miasto nas zachwyciło i jest porównywalne z naszym Krakowem. Oczywiście kupiliśmy wszyscy słynne toruńskie pierniki. To był ostatni punkt na mapie wycieczki. Teraz czekała nas jeszcze sześciogodzinna droga do domu. Na szczęście obyło się bez większych korków na drodze i o 21.00 zameldowaliśmy się w ramionach stęsknionych rodziców. Czekamy na następną tak bogatą we wrażenia eskapadę.