Aktualnie jesteś w :

Strona Główna Ciekawe Linki Artykuły Strona Główna Dwudniowa wycieczka klas trzecich
Dwudniowa wycieczka klas trzecich
wycieczka klas trzecich

7 i 8 czerwca uczniowie klas trzecich wyruszyli na dwudniowa wycieczkę, która rozpoczęła się spacerem w Ojcowskim Parku Narodowym.

Idąc Doliną Prądnika podziwialiśmy Bramę Krakowsko – Częstochowską, a następnie ruiny zamku w Ojcowie z najlepiej zachowaną w tym miejscu wieżą. W końcu dojechaliśmy do Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie, gdzie czekała na nas Koziołek Matołek. Wsiedliśmy do zaczarowanego pociągu, który przeniósł nas do świata wyobraźni. Podróżując przez bajkowe krainy zwiedzaliśmy świat bajek z różnych stron świata. Na kameralnej scenie lalkowej obejrzeliśmy spektakl pt: „Historia syrenki” . Poznaliśmy również historię teatru, rodzaje lalek i sposoby ich poruszania. Mogliśmy zobaczyć zakamarki zaczarowanego ogrodu w którym mogliśmy się bawić i wypoczywać . Po aktywnie spędzonym popołudniu udaliśmy się do pobliskiego hotelu „Rywa Verci”. Po posiłku dzieci były już zregenerowane i gotowe do dalszej zabawy w ogrodzie wokół hotelu. Na drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się do Ogrodzieńca, gdzie podziwialiśmy ruiny XIV wiecznego zamku. Ostatnim punktem naszej wycieczki była Jaskinia Wierzchowska z najdłuższą, bo licząca prawie 1000 m trasą turystyczną. W jej wnętrzu mogliśmy zobaczyć ekspozycję z fragmentami odkrytych tam kości zwierząt jaskiniowych z epoki lodowcowej, miedzy innymi niedźwiedzia i hieny. Znajdują się tam również fragmenty naczyń sprzed 7 tysięcy lat świadczące o obecności ludzi. Niespodzianką było spotkanie z takim „człowiekiem”, który opowiadał nam jak wyglądało życie w takiej jaskini. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Brzeźnicy.